Online İngilizce öğrenmenin tam zamanı






İKİ SAATTE İKİ KITADA EĞİTİM

Yaşadığım kasaba Forres'te üç yıl önce bir İngilizce kursu açıldı. Haftada iki saatti ve sınıfta üç öğrenciydik. Öğretmenimiz Chrisanthe bir harikaydı, önce bizi konuşturdu. Sonra hastasını dinleyip, ilaç yazan doktor misali sorunlarımızı sıraladı. Japon ve Arjantinli arkadaşlarla ortak sorunumuz Present Perfect Tense yani Türkçe'de 'belirsiz geçmiş zaman' olarak tanımlanan zamandı. Evet haklıydı. Türkçe'de bu zamanın karşılığı olmadığı için yıllardır ben bu sorunumu çözemiyordum...
Chrisanthe başta bunun üzerine odaklandı. Kısa sürede bizi bir çok konuda topladı ve çok iyi giderken sayımız az olduğu için sınıfımız kapatıldı çünkü Avrupa Birliği destekli ücretsiz bir eğitim projesiydi...
O sırada kasabaya gelen 5 Suriyeli aile Chrisanthe'nin ellerine verildi. Bir kelime İngilizceleri yoktu ve sadece arap alfabesinden okuyabiliyorlardı. Latin alfabesini öğrenmeden de İngilizce öğrenmeleri çok zordu. Latin alfabesini öğrenmeleri için de 270 saat ders almaları gerekiyormuş (bunu duyduğumda Atatürk'e olan minnetimin ne kadar katlandığını anlatamam!).
Her neyse, Chrisanthe Yunan alfabesinden okuyup yazdığı için Suriyelilerin sorununu çabucak çözdü. 270 saate ulaşmadan ve bir yıl içinde onları okutup, meramlarını anlatacak kadar konuşturdu.
Bir eğitim uzmanı olan Chrisanthe, Forres'e 10 dakika uzaklıkta dünyanın en ünlü ekolojik köylerinden Findhorn'da yaşıyor. Bir kaç alanda eğitmenliğe devam ediyor ama şimdi kıtalar arası online İngilizce öğretime ağırlık veriyor. Dünyada popülaritesi artan bu sistemi ve kendisinin nasıl çalıştığını sizler için cevapladı. 

Chrisanthe Georgiou'yu bize tanıtır mısınız?
Londra'da doğdum, büyüdüm. Eğitimimi İngilizce öğretmenliği üzerine yaptım. Uzun yıllar İngiltere'de çeşitli okullarda çalıştım. Sonra bu işe İtalya ve Avusturya'da devam ettim. 13 yıl öncede İskoçya'ya taşındım. İngilizce dışında Yunanca ve İtalyanca dillerini de konuşup, yazıyorum. Ayrıca Yunanca-Türkçe karışımı diyalektik bir dili de konuşabiliyorum.

Neden online öğretime geçtiniz?
Öğretmeyi çok seviyorum. 30 yıllık bir geçmişi olan eğitim tecrübemi dünyanın dört bir köşesinde daha fazla insanla paylaşmak istiyorum. Bunun tek yoluda online öğretim. Bu sistemi çok sevdim. Evinde oturuyorsun ve dünyanın öbür ucundaki insanlarla buluşup, ders veriyorsun.

Herkes öğrenciniz olabilir mi?
Online öğretimde her yaş grubuna açığım ama yetişkinleri daha çok tercih ediyorum. Çünkü onlar daha iyi odaklanıyorlar. 

Öğrencileriniz nerelerden?
Tayvan'dan Avusturya'dan. Onlara business İngilizcesi veriyorum. Normal ders verdiğim öğrencilerim de var ama burada. Lise öğrencilerine sınav zamanı özel dersler veriyorum. 4 öğrencimin disleksi sorunu var. Onlarla yüzyüze çalışmamız gerekiyor online değil.

Online İngilizce öğrenmenin normal bir İngilizce kursundan farkı ne?
Çünkü bu sistem daha çok alternatif sunuyor. Öğretmenini beğenmeyen bir öğrenci anında başka bir ülkeden başka bir öğretmene yönelebiliyor. Üstelik kendi evinde. Toplu taşıma ya da arabayla kursa gitme derdi yok. Çalışıyorsa ders saatlerini, günlerini kendisine göre ayarlayabiliyor. 

Dünyada online öğretim pazarı nasıl büyüyor? 
Çok hızlı büyüyor hem de çok hızlı bir ivmeyle. Bir işin büyümesini açılarla ifade edersek yeni bir başlangıçta 10 derece olur, 30 dereceye çıkar ama online öğretim direk 90 dereceyle başladı. Üstelik bu daha başlangıç.

Ders ücretleri nasıl? Sizin rakamlarınız ne?
Pazarda bir saat İngilizce dersinin fiyatı 10-100 dolar arasında değişiyor. Benim normal bir saat dersim 40 Sterlin ama business İngilizcesinde 80 Sterlin.

Pazarda rekabet de sert olmalı. Siz bu ortama nasıl hazırlandınız?
Nitelikli ve yüksek kalitede bir eğitimim var. Eğitim uzmanıyım. İngiltere, İskoçya ve diğer Avrupa ülkelerinde İngilizce öğretmenin dışında yaşam koçluğu, danışmanlıklar da yaptım. Hala da yapıyorum. Öğrenme problemi olanından, normaline, çocuğundan yetişkinine, meslek sahibinden mültecisine kadar hepsine İngilizce eğitim verdim, onları yakından tanıdım. Öğrencime sadece İngilizce dersi vermiyorum. Onun neye ihtiyacı olduğunu tespit edip, çözüm üretiyorum. Bu çok önemli. Çok başarılı bir öğrenci olabilir ama bunu kullanacak özgüveni yoksa öğrendiğinin bir anlamı yok bence. O özgüveni vermek, engellerini kaldırmak İngilizce öğretmek kadar önemli. Şimdi, tecrübemi, ustalığımı ve uzmanlığımı bir araya getirip kendi farkımı yaratıyorum.

Örnek verebilir misiniz?
Mesela Avusturya'daki müşterim bir işadamı. Online yaptığı işin tanıtım ayağı yoktu. Buna cesaret edemiyordu ve bu da onun yerel kalmasına neden oluyordu. Çalışma şeklini değiştirdik, sorunu çözdük ve şimdi uluslararası pazarda ürünlerini satışa çıktı. Yine bir öğrencim Paris'te yaşıyordu ve Almanya'daki Avrupa Merkez Bankası'nda çalışmak istiyordu. Kendine pek güvenemiyordu. Sıkı bir çalışmadan sonra ikinci iş görüşmesinden sonra hayalindeki işe kavuştu. Bunlar beni hem grurlandırıyor hem de çok seviniyorum.

Sizinle çalışmak isteyenler size nasıl ulaşabilir? 

http://online-english-tutor.strikingly.com
ya da
Chrisanthe Georgiou
High Performance-Online-English Tutor
(TEFL-ESOL)
diye aradıklarında benim sayfama gelecekler. Orada iletişim biligilerim var. En kısa zamanda irtibata geçiyorum...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lâ TAHZEN / ÜZÜLME...

ODTÜ'lü ve Ankaralılara SÜRPRİZ!

En gözde tatil şekli; 'International House Swap- Uluslararası Ev Takası'